Strategie uczelni w obszarze kształcenia dorosłych na przykładzie studiów podyplomowych

17.11.2022 Ogólna
Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Dynamika rynku pracy i nowe modele kariery sprawiły, że edukacja całożyciowa (lifelong learning) wyrosła na jedno ze strategicznych wyzwań edukacji europejskiej. W 2000 roku wpisano ją do strategii lizbońskiej, uznawanej za jeden z filarów rozwoju gospodarczego Unii Europejskiej. Rolę szkolnictwa wyższego w tym procesie również dostrzeżono: w 2009 roku kształcenie całożyciowe ustanowiono jednym z priorytetów Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego, a to oznaczało implemen­tację idei lifelong learning do polityk poszczególnych krajów.

W publikacji przedstawiono wyniki badań polskich uczelni wyższych i ich strategii wobec studentów w nietradycyjnym wieku studenckim (pracujących dorosłych), a dokładniej: czy i w jaki sposób placówki te starają się odpowiadać na potrzeby tej grupy studentów, jaką mają dla nich ofertę i jak planują ją rozwijać, a także, czy i w jakim stopniu są gotowe na wcielanie idei lifelong learning w życie.

Cytowanie: Anielska, A. (2022). Szkolnictwo wyższe wobec studentów nietradycyjnych. Strategie uczelni w obszarze kształcenia dorosłych na przykładzie studiów podyplomowych. Warszawa: Wydawnictwo Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. doi: 10.47050/65591661.

© 2020 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Cookies wykorzystywane są do prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.

Po więcej szczegółów odwiedź naszą "Politykę prywatności"