Praca dla młodych! Kampania informacyjna podnosząca świadomość wśród młodych ludzi na temat dostępu do wysokiej jakości zatrudnienia

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Sieć EURES rozpoczęła kampanię informacyjną skierowaną do młodych ludzi pod nazwą Jobs for young people – Praca dla młodych. Kampania potrwa od listopada 2022 r. do lutego 2023 r. Jej celem jest zwiększenie świadomości na temat usług EURES wśród młodych absolwentów i studentów oraz ich pracodawców.

Komisja Europejska (KE) przyznała, że pandemia COVID-19 pozbawiła młodych ludzi wielu możliwości, a wysokie wskaźniki bezrobocia wśród tej grupy nadal świadczą o tym, że jest to wyzwanie dla państw członkowskich. Aktywność zawodowa młodych ludzi w Polsce pozostaje niska, co w znacznej mierze wynika z kontynuacji przez nich kształcenia. Szczególny spadek aktywności młodych zanotowano w 2020 r., kiedy to odwrócona została obserwowana dotąd tendencja wzrostowa - współczynnik aktywności zawodowej osób w wieku 15-29 lat zmniejszył się w Polsce z 54,4% w 2019 r. do 51,6% w 2020 r. Nie jest to sytuacja zaskakująca, bowiem ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej wprowadzane w obliczu pandemii znacznie silniej dotknęły osoby młode, często zatrudnione na niestabilnych umowach o pracę, i to nie tylko w Polsce. ale w większości krajów.

W związku z tym KE zobowiązała się wesprzeć młodych ludzi, a nadrzędnym celem jest wspieranie ich rozwoju. Europejski Rok Młodzieży jest realizowany równolegle z działaniami w ramach #NextGenerationEU, zapewniając młodzieży nowe spojrzenie na jakość zatrudnienia, kształcenia i możliwości szkolenia. W tym kontekście kampania ma na celu podniesienie świadomości wśród młodych ludzi na temat usług sieci EURES oraz zwiększenie liczby młodych korzystających ze wsparcia EURES przede wszystkim w zakresie dostarczania informacji na temat bezpiecznego poszukiwania pracy na unijnym rynku pracy, możliwości wsparcia podczas i po rekrutacji, zwróceniu uwagi na umiejętności i miejsca pracy, na które jest popyt oraz na tendencje na rynku pracy, które mogą pomóc im w dokonywaniu świadomych wyborów zawodowych.

"Kampania komunikacyjna EURES skierowana do młodych ludzi zyskała na znaczeniu w kontekście Europejskiego Roku Młodzieży. W 2022 roku skupiamy się na zapewnieniu młodym ludziom większej liczby lepszych możliwości. Dzięki kampanii EURES na rzecz młodzieży z przyjemnością wspieramy podnoszenie świadomości na temat usług EURES wśród młodych absolwentów i studentów, a także pracodawców poszukujących młodych pracowników" – powiedział Cosmin Boiangiu, dyrektor wykonawczy Europejskiego Urzędu ds. Pracy.

Śledź kampanię w mediach społecznościowych:

Galeria zdjęć

© 2020 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Cookies wykorzystywane są do prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.

Po więcej szczegółów odwiedź naszą "Politykę prywatności"