Młodzi Kreatywni Przedsiębiorcy poszukiwani - Young Creative Entrepreneur – Design and Fashion Award 2014

29.04.2014 Ogólna

Ruszyła polska edycja międzynarodowych konkursów British Council dla młodych przedsiębiorców w dziedzinie designu i mody oraz w obszarze kultury.

Do 23 maja br. młodzi polscy przedsiębiorcy działający w obszarze designu, mody oraz w kulturze mogą przesyłać zgłoszenia do międzynarodowych konkursów Young Creative Entrepreneur – Design and Fashion Award 2014 oraz Young Creative Entrepreneur – Culture Award 2014 organizowanych przez British Council.

Polskie jury wyłoni w czerwcu najlepszych przedsiębiorców, którzy wraz z finalistami z innych krajów odbędą podróż studyjną do Wielkiej Brytanii, obejmującą m.in. spotkania biznesowe, warsztaty oraz udział w ważnych brytyjskich wydarzeniach, takich jak London Design Festival, London Fashion Week czy REMIX Summit.

Kto może walczyć o nagrodę?

Osoby, które mogą pochwalić się sukcesami biznesowymi na polu designu, mody czy w obszarze kultury, mogą startować w konkursach z cyklu Young Creative Entrepreneur jeśli mają polskie obywatelstwo, mówią biegle po angielsku i są aktywne w jednej z branż wymienionych poniżej.

Konkursy British Council są wyjątkową inicjatywą w dziedzinach związanych z twórczością, jako że nagradzają nie talent artystyczny, ale przedsiębiorczość. Kandydaci mogą być artystami, ale jury będzie oceniało wyłącznie ich działalność biznesową.

Nagroda

„Przedsiębiorczość i projektowanie mają jedną ważną cechę wspólną: jest nią zaradność. Podczas wyjazdu studyjnego do Wielkiej Brytanii można poznać wielu ludzi z całego świata, którzy reprezentują podobny poziom zaradności w swoich odrębnych obszarach twórczych i nawiązać z nimi sieć wartościowych kontaktów” – tak swój pobyt w Wielkiej Brytanii wspomina jeden z pierwszych polskich laureatów konkursu, Tomek Rygalik, www.studiorygalik.com.

Monika Brauntsch (www.kafti.com), zwyciężczyni polskiej edycji konkursu z 2011r. podsumowuje: „British Council zaoferowało nam niesamowity czas w Londynie. Zastrzyk wiedzy i informacji oraz spotkania z wybitnymi ekspertami ze świata mody czy designu, były absolutnie kluczowe dla mojego dalszego rozwoju zawodowego. Tydzień spędzony w gronie laureatów z całego świata, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, wspólne rozmowy i interakcje zaowocowały masą nowych pomysłów, inspiracji i kontaktów biznesowych. Dla młodych przedsiębiorców YCE to doświadczenie bezcenne!".

Tegoroczni laureaci wezmą udział w tygodniowym pobycie studyjnym w Wielkiej Brytanii, na który złożą się, m.in. spotkania biznesowe, warsztaty, seminaria oraz udział w ważnych imprezach branżowych, m.in London Design Festival (w tym targi 100% Design) czy London Fashion Week. Zwycięscy przedsiębiorcy będą mieli również okazję poznać i nawiązać współpracę z finalistami z innych krajów biorących udział w konkursie w tym roku, m.in. z Brazylii, Chin, Indonezji, Kolumbii, Libanu, Sri Lanki czy Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Obszary sektora kultury, designu i mody objęte konkursem
Uczestnicy konkursu powinni działać w dowolnym z następujących obszarów:

Kultura

  • prowadzić działalność w ramach „młodego” biznesu, który oferuje odbiorcom/ klientom dostęp do treści kultury, które mogą obejmować sztuki wizualne, teatr, muzykę, kulinaria, festiwale, literaturę, modę, design i inne obszary kultury i sztuki,
  • wykazywać postawę przedsiębiorczą oraz innowacyjne podejście we wdrażaniu nowych pomysłów w instytucji kultury (intraprzedsiębiorca)

Design i moda

  • architektura, architektura wnętrz i krajobraz
  • wzornictwo przemysłowe i rękodzielnictw
  • promocja designu i/ lub mody: pokazy, wystawy, festiwale i sprzedaż detaliczna
  • consulting w ramach jednej z poniższych dziedzin:
    • moda, tekstylia, akcesoria, komponowanie i produkcja perfum
    • promocja mody/ designu: pokazy, wystawy, festiwale, inne wydarzenia tematycznebadanie produktu w kategorii moda/ design,
    • pozyskiwanie komponentów od zewnętrznych dostawców, zarządzanie łańcuchem dostaw
  • marketing i publikacje w modzie/ designie: PR, branding, dziennikarstwo branżowe

Partnerzy konkursów: Ambasada Brytyjska w Polsce, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Narodowe Centrum Kultury, School of Form, Art_Inkubator, Łódź Design Festival, FashionPhilosophy Fashion Week Poland, Kafti Design, Weronika Rochacka / WR Design Strategy, NCRS

Patroni medialni: ELLE.pl, Purpose, CR Navigator, FUTU, Designteka.pl, Łowcy Designu, Notes na 6 tygodni

Konkurs jest częścią międzynarodowego projektu British Council pod nazwą Creative and Cultural Economy (http://creativeconomy.wordpress.com/).

* * *

British Council jest instytucją reprezentującą Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w zakresie współpracy kulturalnej i edukacyjnej. Celem organizacji jest budowanie relacji i wzajemnego zaufania pomiędzy Wielką Brytanią i Irlandią Północną oraz innymi krajami.

Polska placówka British Council prowadzi działalność edukacyjną poprzez nauczanie języka angielskiego w renomowanych centrach językowych w Warszawie i Krakowie, współpracę z ogólnopolską siecią bibliotek partnerskich oraz ośrodkami egzaminacyjnymi oferującymi brytyjskie egzaminy językowe i zawodowe. Realizowane przez British Council projekty kulturalne, edukacyjne i społeczne mają na celu dzielenie się osiągnięciami Zjednoczonego Królestwa.

Więcej informacji dostępnych jest na www.britishcouncil.pl British Council jest również obecny na twitter.com/plBritish www.facebook.com/BritishCouncilPolska oraz blog.britishcouncil.org/polandqualityteaching

© 2020 Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

UWAGA! Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Cookies wykorzystywane są do prawidłowego funkcjonowania strony oraz w celach statystycznych. Pozostając na stronie godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce.

Po więcej szczegółów odwiedź naszą "Politykę prywatności"